Retailers hebben te weinig oog voor de relatie met de klant. Dat meldt service provider baZoeKa. Het gevaar bestaat dat als winkeliers niet opletten, zij op den duur de slag om de klant verliezen van de concurrentie op het internet.
“Doordat steeds meer klanten hun aankoopbeslissing laten afhangen van informatie die zij op het internet vinden, zijn winkeliers niet langer in staat de beslissing te beïnvloeden,” zegt Mark Hekkelman, algemeen directeur van baZoeKa en specialist op het gebied van het retail en e-tailverkoopkanaal. “Zo loopt hij de gelegenheid mis om een duurzame relatie met zijn klanten op te bouwen.”
Ook door het groter worden van de winkels en omdat mensen minder winkelvast zijn, is het voor winkeliers moeilijk geworden een duurzame relatie met zijn klanten op te bouwen. Hekkelman: “Met het groter worden van de winkelformules is de ondernemer verder van zijn klanten af komen te staan. En dat terwijl het onderscheidend vermogen van winkels in vergelijking met e-tail juist het kennen van en het contact met je klanten is.’
Volgens Mark Hekkelman kunnen winkeliers het tij keren door te doen waar ze groot mee zijn geworden: “Een productaanbod dat aansluit bij de wensen van de klant, hoogwaarde service, maar vooral het verschaffen van gerichte informatie.”
'Retailers verliezen klant uit het oog'
Gepubliceerd op 29 november 2010 om 00:00
Reacties 0