Nederlander ontevreden over banken en OV

De Nederlandse consument is niet tevreden over de prestaties van openbaarvervoerbedrijven en de bankensector. Dit blijkt uit een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen onder vijfduizend consumenten naar de dienstverlening van grote bedrijven in Nederland.

OV-bedrijven waaronder Arriva, Connexxion en de NS zijn het volgens de Nederlandse consument slechter gaan doen. De klantwaardering is dan ook met ruim achttien procent afgenomen. Ook de banken worden slecht beoordeeld. Consumenten waarderen de bankensector bijna negen procent lager dan afgelopen jaar.

Opvallend is dat de Nederlandse consument zijn relaties met bedrijven minder belangrijk vindt dan voorheen. Het gaat ze nu vooral om een goede prijs en kwaliteit. De consument eist waar voor zijn geld, zo blijkt uit het onderzoekrapport.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!