De A1-winkelgebieden en het winkelbeeld in de aanloopstraten zullen drastisch veranderen. Dat voorspelt internationaal vastgoedadviseur Jones Lang LaSalle in zijn Retailmarktspecial.
In dit rapport spreekt Jones Lang LaSalle over een ‘revolutie’ die zich voltrekt in het Nederlandse retaillandschap: een radicale verandering die zal leiden tot een definitieve verschuiving van de bestaande machtsverhoudingen.
In de strijd om de machtige en sterk veranderende consument, moeten merkbeleving en winkelervaring het antwoord gaan vormen van de fysieke winkels op het succes van internetwinkels. Dit zal de winkelgebieden op A1-locaties in grote en middelgrote steden aantrekkelijker en meer spectaculair maken. Technologische innovaties zullen ertoe leiden dat het feitelijke aankoopproces meer en meer op andere manieren en via andere kanalen gaat verlopen. Voor winkelgebieden in kleine steden geldt dat zij zich zullen moeten onderscheiden in kwaliteit in combinatie met aantrekkelijk lokaal ondernemerschap.
Richard Dallinga,directeur retail van Jones Lang LaSalle Nederland: “Voor traditionele winkels, die ten opzichte van de concurrent vergelijkbare producten op dezelfde manier verkopen, is het verzadigingspunt bereikt. Wij verwachten dat er nieuwe toetreders komen en dat bestaande retailers hun markt verbreden door een goede combinatie tussen hun fysieke winkels en het internet.”
'Retaillandschap gaat drastisch veranderen'
Gepubliceerd op 30 november 2010 om 00:00
Reacties 0