Webwinkel bol ziet zijn pieken op de traditioneel drukste dag van het jaar steeds hoger worden. Dit omdat steeds meer mensen hun sinterklaasinkopen online doen.
Traditiegetrouw zorgt de maandag voor Sinterklaas voor de grootste piek in het aantal verkopen. Zo ook dit jaar. Waar vorig jaar de teller op drie cadeaus per seconde bleef steken, werden er op 29 november 3,5 cadeaus per seconde verkocht. Op het drukste moment werden er 320 pagina’s in een seconde opgevraagd. Omgerekend naar fysieke winkels zou dit betekenen dat de online winkel ruim 160 kassa’s bemand zou moeten hebben.
Uit onderzoek van comScore bleek eerder al dat de online eindejaarsinkopen in Amerika met elf procent zullen groeien. Bol.com geeft aan dat het aantal nieuwe klanten in de laatste maanden van het jaar koopt, een derde hoger ligt dan in de andere maanden.
Bol.com verkoopt 3,5 cadeaus per seconde
Gepubliceerd op 30 november 2010 om 00:00
Reacties 0