Turkije aantrekkelijk voor drankindustrie

De drankindustrie gaat zich richten op de Turkse markt. Omdat de Turkse economie in het tweede kwartaal met tien procent groeide, biedt deze meer kansen dan markten als Spanje, Italië en Griekenland.

De grotendeels islamitische bevolking behoort echter niet tot ’s werelds grootste drinkers. Robert Furniss-Roe, tweede man bij Bacardi, voorziet dan ook problemen. “In ontwikkelde markten kennen de consumenten je product. In deze opkomende economieën moet je in veel opzichten terug naar de basis en veel uitleggen”, zegt Furniss-Roe in De Telegraaf. “De jongere bevolking van het land zal daarentegen wel open staan voor alcoholische dranken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!