In 1 soort product gespecialiseerde winkels zijn in opkomst in VS

In de VS verschijnen steeds meer winkels die zich specialiseren in een soort product of concept. Of het nu gaat om voedingsmiddelen, meubels, zeep of lampen, klanten kunnen er terecht voor een exclusief en kwalitatief uitstekend aanbod. De winkels ontstonden veelal als shop-in-the-shop en zijn daarna voor zichzelf begonnen. Vele richten zich op alles wat met eten te maken heeft. Winkels als Cereality (ontbijtcereals), Rice to Riches (rijstpudding), Oliviers & Co (olijven), Peanut Butter & Co (pindakaas) en Best Cellars (wijn) zijn slechts enkele voorbeelden.Volgens Laura Slutsky van Peoplefinders Productions in New York komen consumenten vooral op dergelijke winkels af in tijden van stress. Mensen zijn bang voor wat de toekomst brengen zal en hebben daardoor de neiging terug te denken aan de tijd dat ze kind waren en zichzelf te verwennen met kinderlijke lekkernijen en cadeautjes. Bovendien is het contact tussen klant en winkel in gespecialiseerde zaken vaak intiemer en doet de inrichting veelal denken aan vroeger. Tijd- en geldbesparing tellen dan blijkbaar niet meer. Bezoekers ruilen one-stop shopping graag in voor de luxe van exclusieve winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!