In 1 soort product gespecialiseerde winkels zijn in opkomst in VS
Gepubliceerd op 26 mei 2005 om 00:00
In de VS verschijnen steeds meer winkels die zich specialiseren in een soort product of concept. Of het nu gaat om voedingsmiddelen, meubels, zeep of lampen, klanten kunnen er terecht voor een exclusief en kwalitatief uitstekend aanbod. De winkels ontstonden veelal als shop-in-the-shop en zijn daarna voor zichzelf begonnen. Vele richten zich op alles wat met eten te maken heeft. Winkels als Cereality (ontbijtcereals), Rice to Riches (rijstpudding), Oliviers & Co (olijven), Peanut Butter & Co (pindakaas) en Best Cellars (wijn) zijn slechts enkele voorbeelden.Volgens Laura Slutsky van Peoplefinders Productions in New York komen consumenten vooral op dergelijke winkels af in tijden van stress. Mensen zijn bang voor wat de toekomst brengen zal en hebben daardoor de neiging terug te denken aan de tijd dat ze kind waren en zichzelf te verwennen met kinderlijke lekkernijen en cadeautjes. Bovendien is het contact tussen klant en winkel in gespecialiseerde zaken vaak intiemer en doet de inrichting veelal denken aan vroeger. Tijd- en geldbesparing tellen dan blijkbaar niet meer. Bezoekers ruilen one-stop shopping graag in voor de luxe van exclusieve winkels.
Reacties 0