Slagerijen verkopen lightvleeswaren vooral onbewust

Vleeswarenfabrikanten hebben de lijnende consument ontdekt. Producenten als Stegemann en Zwanenberg Food Group hebben inmiddels lightvleeswaren geintroduceerd in het supermarktkanaal. De light-trend krijgt in de ambachtelijke slagerij daarentegen nauwelijks navolging. Uit een niet-representatieve steekproef onder slagers blijkt dat een aantal van mening is dat ze geen light vleeswaren verkopen, terwijl ze toch producten als rookvlees en kipfilet in het assortiment hebben. Andere slagers zeggen dat ze geen lightvleeswaren verkopen omdat er nooit naar wordt gevraagd en sommige slagers ten slotte stellen dat de lighttrend al weer over het hoogtepunt heen is. Over 1 ding zijn de ambachtelijke slagers het overigens wel eens: light mag nooit ten koste gaan van de smaak, vlees moet gewoon lekker smaken.Grossier Interkring Vers uit Gorinchem is al een aantal jaren zeer succesvol met de verkoop van lightvleeswaren. Naast ambachtelijke producten levert Interkring Vers een lightassortiment vleeswaren onder de naam Elline. Zo`n 10% van het assortiment van de grossier is light, waaronder kipfilet, cervelaat en runderbeef. Er zijn nog geen plannen om het lightassortiment uit te breiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!