Slagerijen verkopen lightvleeswaren vooral onbewust
Gepubliceerd op 27 mei 2005 om 00:00
Vleeswarenfabrikanten hebben de lijnende consument ontdekt. Producenten als Stegemann en Zwanenberg Food Group hebben inmiddels lightvleeswaren geintroduceerd in het supermarktkanaal. De light-trend krijgt in de ambachtelijke slagerij daarentegen nauwelijks navolging. Uit een niet-representatieve steekproef onder slagers blijkt dat een aantal van mening is dat ze geen light vleeswaren verkopen, terwijl ze toch producten als rookvlees en kipfilet in het assortiment hebben. Andere slagers zeggen dat ze geen lightvleeswaren verkopen omdat er nooit naar wordt gevraagd en sommige slagers ten slotte stellen dat de lighttrend al weer over het hoogtepunt heen is. Over 1 ding zijn de ambachtelijke slagers het overigens wel eens: light mag nooit ten koste gaan van de smaak, vlees moet gewoon lekker smaken.Grossier Interkring Vers uit Gorinchem is al een aantal jaren zeer succesvol met de verkoop van lightvleeswaren. Naast ambachtelijke producten levert Interkring Vers een lightassortiment vleeswaren onder de naam Elline. Zo`n 10% van het assortiment van de grossier is light, waaronder kipfilet, cervelaat en runderbeef. Er zijn nog geen plannen om het lightassortiment uit te breiden.
Reacties 0