Intergamma gaat op prijs concurreren met Hornbach
Gepubliceerd op 27 mei 2005 om 00:00
Intergamma (Gamma en Karwei) is in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld met Hornbach. Laatstgenoemde adverteert met directe prijsvergelijkingen waarbij Hornbach natuurlijk altijd goedkoper is. Dat heeft Intergamma volgens directievoorzitter Bram Huibers veel pijn gedaan. Daarom gaat het bedrijf een prijsbeleid van vaste lage prijzen invoeren. Niet alle prijzen worden vast verlaagd, maar wel van een honderdtal referente artikelen. Om dat de kunnen financieren worden de prijzen van andere artikelen verhoogd. Huibers vergelijkt dit met de supermarkten, die concurreren op `commodities` maar tegelijkertijd dure kazen en soepen verkopen.Huibers is niet bang dat het prijswapen zal leiden tot een neerwaartse spiraal. `Als je naar Duitsland kijkt, zie je dat het daar al veel agressiever is. Er zijn daar ook veel meer spelers. En het maakt het aanbod er niet beter op. Nederland zit nu nog boven het Duitse niveau, maar ik kan me voorstellen dat we wel die kant op gaan`, aldus Huibers.
Reacties 0