Intergamma gaat op prijs concurreren met Hornbach

Intergamma (Gamma en Karwei) is in een hevige concurrentiestrijd verwikkeld met Hornbach. Laatstgenoemde adverteert met directe prijsvergelijkingen waarbij Hornbach natuurlijk altijd goedkoper is. Dat heeft Intergamma volgens directievoorzitter Bram Huibers veel pijn gedaan. Daarom gaat het bedrijf een prijsbeleid van vaste lage prijzen invoeren. Niet alle prijzen worden vast verlaagd, maar wel van een honderdtal referente artikelen. Om dat de kunnen financieren worden de prijzen van andere artikelen verhoogd. Huibers vergelijkt dit met de supermarkten, die concurreren op `commodities` maar tegelijkertijd dure kazen en soepen verkopen.Huibers is niet bang dat het prijswapen zal leiden tot een neerwaartse spiraal. `Als je naar Duitsland kijkt, zie je dat het daar al veel agressiever is. Er zijn daar ook veel meer spelers. En het maakt het aanbod er niet beter op. Nederland zit nu nog boven het Duitse niveau, maar ik kan me voorstellen dat we wel die kant op gaan`, aldus Huibers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!