Albert Heijn eist van zijn leveranciers dat ze in 2011 beginnen met het gebruiken van een zogeheten SSCC-label. Dat zegt algemeen directeur Sander van der Laan van Albert Heijn in het kwartaalmagazine Ketens.
De Serial Shipping Container Code (SSCC) is een unieke identificatiecode voor pallets, die er voor zorgt dat de leveringstijd van goederen met een half uur wordt verkort. Leveranciers die de identificatiecode niet gebruiken wijst Albert Heijn de deur. “Uiterlijk op 1 januari 2011 ga je ermee aan de gang en eind 2011 moet het operationeel zijn, anders kopen we jouw producten niet meer”, aldus Van der Laan. “Wachten op de sloomste in de klas werkt niet.”
De algemeen directeur geeft ook aan door te gaan met de invoering van een nieuwe barcode, de GS1 DataBar. Hiermee kan de supermarkt dubbele prijzen hanteren. “Nu worden versproducten op de laatste dag van de houdbaarheidsdatum afgeprijsd door er een stikker met 35 procent korting op te plakken. Met de nieuwe barcode hoeft dat niet meer, de afprijzing wordt dan automatisch doorberekend aan de kassa. Dat scheelt ons heel wat stickers plakken en kassahandelingen. Bovendien hoeft de klant niet meer zelf te rekenen bij het schap."
AH stelt deadline voor leveranciers
Gepubliceerd op 27 december 2010 om 00:00
Reacties 0