Het kwaliteitsimago van Lidl Duitsland heeft averij opgelopen. Dat blijkt uit onderzoek van het Duitse TNS-Infratest onder duizend consumenten. Deelnemers moesten na een jaar boodschappen doen hun mening geven over twaalf assortimentsgroepen bij de formules Aldi, Edeka, Kaufland, Rewe en Lidl. Lidl legt het wat betreft prijsperceptie en kwaliteitsimago af tegen de concurrentie.
Aldi eindigde bovenaan. Zowel voor de prijs als de kwaliteit moet je volgens de Duitse consumenten bij Aldi zijn. Op het gebied van service doen Edeka en Kaufland het beter. Lidl sluit de rij op de vijfde plaats. Zo is de prijsperceptie van Aldi in de categorieën diepvries, zoetwaren, zuivel en kant-en-klaar flink beter dan bij Lidl. Hetzelfde geldt voor het kwaliteitsimago. Met name de assortimenstgroepen kant-en-klaar en zoetwaren scoren bij Aldi beter dan Lidl. Edeka eindigde op de tweede plaats, gevolgd door Kaufland. Rewe staat op de vierde plaats.
Kwaliteitsimago Lidl Duitsland loopt klap op
Gepubliceerd op 28 december 2010 om 00:00
Reacties 0