Britse webwinkels die vorig jaar al hoog scoorden op klanttevredenheid, hebben dit jaar nog meer symphatie gekweekt onder Britse consumenten. Deze toegenomen tevredenheid kan voor extra inkomsten bij de webshops zorgen, waardoor het gat tussen de top en de subtop steeds groter wordt.
Dat concludeert ForeSee Results in de kersteditie van zijn E-Retail Satisfaction Index. Meer dan tienduizend Britten werd gevraagd hun mening te geven over functionaliteit, prijsniveau, merchandise en content van webshops.
Het indexcijfer van de klanttevredenheid bereikte dit jaar een recordhoogte van 72 punten, tegenover 71 in 2009.
Amazon.com en Amazon.co.uk scoorden met 84 en 83 van maximaal 100 punten het hoogst. Play.com behaalde met 81 punten de derde plek, gevolgd door John Lewis en Marks & Spencer (beiden 78 punten). Volgens Larry Freed van ForeSee levert één punt extra op de lijst gemiddeld een extra omzet van veertien procent op.
Zes van de tien grootste Britse webverkopers zijn terug te vinden in de top tien van ForeSee. Deze top tien-spelers zagen de klanttevredenheidsscore met gemiddeld twee punten toenemen. De nummers elf tot en met veertig uit de lijst van ForeSee scoorden echter net zo hoog als het jaar ervoor.
Grootste webwinkels VK blijven best gewaardeerd
Gepubliceerd op 28 december 2010 om 00:00
Reacties 0