‘Russische markt heeft behoefte aan maatje meer'

Europese modemerken die de Russische markt willen betreden, moeten zich richten op het aanbieden van kleding in grote maten. Dat meldt Le Fil Franco-Russe, een Franse nieuwsbrief over de Russische detailhandel. Mannen en vrouwen met maat 54 of meer zijn geen uitzondering in het land; zo’n dertig procent van de Russische vrouwen heeft een grotere maat. De vraag naar modieuze kleding met een maatje meer rijst daarom de pan uit.

Modewinkels die zich in grote maten specialiseren, zijn vooral te vinden in grote steden als Moskou en Sint Petersburg. Buiten de grote steden zouden vrouwen met een grote maat alleen slagen bij winkels voor positiekleding.

Volgens Le Fil Franco-Russe kunnen Europese modebedrijven hier hun voordeel mee doen. Merken die al in Rusland actief zijn brengen nu vooral kleding in standaard maten op de markt. Naar verhouding wordt daar zelfs minder grote maten kleding aangeboden dan in hun Europese filialen, zo claimt de nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!