Formulecafetaria's boeken stabiele omzet

De omzetten van bij formules aangesloten cafetaria’s zijn in 2010 redelijk stabiel gebleven. Enkele formules zagen hun omzet zelfs groeien.

Deze groei is vooral te danken aan de harde prijsacties die veel cafetaria's hebben gehouden. Vergelijkbare Plaza-vestingen groeiden met drie à vier procent. Formulemanager Arthur Huijbregts: “We hebben het afgelopen jaar veel scherpe prijsacties gehouden, met de nadruk op combideals, euroknallers en gezinsacties.”

Ook actiekoning Snackpoint meldt een kleine groei. “Echt knallen voor weinig geld, daar is de consument gevoelig voor.” Kwalitaria zag de opbrengst licht dalen. De keten trok dit jaar minder gasten en de gemiddeld hogere besteding kon dat niet goed maken. Kwalitaria deed in 2010 minder prijsacties en richtte zich vooral op het verbeteren van de formule en het assortiment.

Wat volgens de formulemanagers opvalt is de wispelturige consument. “Van ‘dag tot dag’ is er geen peil te trekken op de omzetten”, aldus Tom Bijl van Verhage. “Tot enkele jaren gelden kon je die redelijk inschatten terwijl je er nu vaak fors naast zit. Aan het einde van de maand komt de omzet dan echter weer wel behoorlijk overeen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!