Coolblue, het moederbedrijf van webwinkels als Laptopshop en Smartphoneshop, is van plan zijn merknaam meer in de schijnwerpers te zetten. Dat is ook wel nodig, want hoewel de online retailer dit jaar werd verkozen tot Webwinkel van het Jaar, is de naam Coolblue bij weinig klanten bekend. "Slechts vijftig procent van hen kent Coolblue", meldt mededirecteur en oprichter Pieter Zwart.
'Jammer dat jullie alleen laptops verkopen', hoort het bedrijf volgens Zwart nogal eens van klanten die shoppen op Laptopshop.nl. Om hen ervan bewust te maken dat meer producten onder dezelfde voorwaarden te koop zijn, gaat Coolblue zijn merknaam actief communiceren. Dat betekent bouwen aan de herkenbaarheid om een beter platform te bieden voor alle onder Coolblue vallende webwinkels.
Het nieuwe logo wordt vanaf 5 januari doorgevoerd op de 67 formules die onder Coolblue vallen.
Volgend jaar lanceert het bedrijf tientallen nieuwe webshops. Daarnaast wordt in februari het nieuwe magazijn geopend, dat vijf keer zo groot is als het huidige. Coolblue heeft al aangegeven dat nieuwe webshops niet per se consumentenelektronica hoeven te verkopen. Zwart: “In het nieuwe magazijn passen een heleboel nieuwe productgroepen. Ik verwacht niet dat aan al die producten een stekker zit.”
Coolblue zint op meer naamsbekendheid
Gepubliceerd op 30 december 2010 om 00:00
Reacties 0