Optiekketen Hans Anders en branchegenoot Eyelove Brillen melden zich morgen in de rechtbank in Rotterdam. Hans Anders eist in een kort geding dat Eyelove direct stopt met zijn reclamecampagne. Die zou misleidend zijn en verwarring veroorzaken onder consumenten.
Eyelove noemt in zijn folders de naam van Hans Anders en ook de rood-witte kleurstelling in de reclame-uitingen zou te veel naar Hans Anders verwijzen. Volgens Eyelove is het echter duidelijk te zien dat het gaat om Eyelove en niet om Hans Anders. In het noemen van de naam van Hans Anders ziet Eyelove ook geen kwaad, ‘dat is slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van de oprichters van Eyelove’.
Eyelove Brillen is een nieuw concept in de optiekmarkt, opgezet door een voormalig directeur van Hans Anders, John Keijsers. De nieuwe brillenketen verkoopt sinds begin 2010 brillen voor vaste lage prijzen via DA-drogisterijen.
Hans Anders en Eyelove voor de rechter
Gepubliceerd op 4 januari 2011 om 00:00
Reacties 0