Hans Anders en Eyelove voor de rechter

Optiekketen Hans Anders en branchegenoot Eyelove Brillen melden zich morgen in de rechtbank in Rotterdam. Hans Anders eist in een kort geding dat Eyelove direct stopt met zijn reclamecampagne. Die zou misleidend zijn en verwarring veroorzaken onder consumenten.

Eyelove noemt in zijn folders de naam van Hans Anders en ook de rood-witte kleurstelling in de reclame-uitingen zou te veel naar Hans Anders verwijzen. Volgens Eyelove is het echter duidelijk te zien dat het gaat om Eyelove en niet om Hans Anders. In het noemen van de naam van Hans Anders ziet Eyelove ook geen kwaad, ‘dat is slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van de oprichters van Eyelove’.

Eyelove Brillen is een nieuw concept in de optiekmarkt, opgezet door een voormalig directeur van Hans Anders, John Keijsers. De nieuwe brillenketen verkoopt sinds begin 2010 brillen voor vaste lage prijzen via DA-drogisterijen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!