Best Buy vernieuwt multichannel netwerk

Best Buy heeft een multichannel netwerk ontwikkeld, genaamd Best Buy On. Het netwerk omvat een website, die Best Buy omschrijft als een ‘online tijdschrift en een grote in-store component'. Op tv-schermen in de winkel worden beelden getoond variërend van how-to video's, aanbiedingen van nieuwe-technologieën tot een kijkje achter de schermen bij populaire films.

Het project werd in 2009 al gedeeltelijk gelanceerd. Sinds die tijd heeft Best Buy een intern reclame- en redactioneel team samengesteld en geïnvesteerd in relaties met adverteerders, waaronder Sony en Procter & Gamble. Ook werden er nieuwe schermen aan de winkels toegevoegd. Uiteindelijk zullen er per winkel zo’n honderd tot 150 televisieschermen hangen. Adverteerders krijgen de kans om zich op bepaalde afdelingen in te kopen.

Een soortgelijk multichannel netwerk werd eerder al door andere retailers gelanceerd. Dit bleek echter niet succesvol. Volgens Best Buy heeft Best Buy On wel kans van slagen, omdat het netwerk meerde kanalen omvat en oorspronkelijke redactionele inhoud produceert. De retailgigant biedt volgens Keith Bryan, senior director-media strategie, adverteerders de mogelijkheid om per jaar een miljard mensen via de winkels en de site te bereiken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!