Douwe Egberts wil het concept Douwe Egberts Café de komende jaren sterker in de markt zetten. De koffiebrander zoekt nieuwe locaties vooral in de top-10 van grote steden in Nederland. Daarbij krijgen franchisenemers de voorkeur boven het openen van eigen locaties, vertelt franchisemanager Alexander de Ronde Bresser in het kersverse januarinummer van RetailTrends.
Het Douwe Egberts Café telt momenteel 26 vestigingen, waarvan vijftien in eigen beheer en elf in handen van franchisenemers zijn. Alle locaties, behalve de vestiging in Amstelveen combineren retail en horeca, ‘en dat levert een behoorlijke uitdaging op’.
“Je krijgt twee soorten publiek binnen”, weet De Ronde Bresser. “De klant die een cadeautje zoekt of koffiebonen komt kopen en de gast die lekker wil ontspannen met een krantje en een espresso. Voor de één is het een inspirerende koffiewinkel, voor de ander een ontmoetingsplek waar je even ontsnapt aan de alledaagse drukte.”
Het gehele artikel is te lezen in het januarinummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Douwe Egberts focust op franchise
Gepubliceerd op 7 januari 2011 om 00:00
Reacties 0