Het Italiaanse label Rinascimento is een klantvriendelijk webshop-concept gestart. De webshop biedt consumenten het gemak van online shopping en geeft retailers die het merk aanbieden de mogelijkheid bestaande klanten méér te verkopen. Eind januari start een pilot met vijfentwintig winkels in Nederland. Dat schrijft FashionUnited op haar site.
Cruciaal is dat de webshop van Rinascimento alleen toegankelijk is voor zijn klanten van retailers die het merk verkopen. De consument krijgt een klantenkaart en code waarmee zij zich kan aanmelden op de webshop. De code is tevens verbonden aan de retailer die de klantenkaart heeft verstrekt. Bestellingen worden niet online betaald en thuisbezorgd zoals bij reguliere webshops het geval is, maar opgehaald en betaald in de winkel.
Retailers kunnen met dit concept de totale collectie van Rinascimento aanbieden, ongeacht het aantal vierkante meters winkelvloer. "Gemiddeld wordt bij verkooppunten van Rinascimento namelijk slechts vijftien à dertig procent van de totale collectie verkocht", aldus Irving van Bueren, vertegenwoordiger van het label in Nederland. "Tevens zal het concept retailers inzicht verschaffen over welke producten nog meer goed zouden kunnen lopen in hun zaak."
Rinascimento wordt sinds 2001 in Nederland verkocht. Het voorraadmerk brengt tweehonderd nieuwe items per week en verkoopt ongeveer vijf miljoen kledingstukken per jaar. Rinascimento is in negentig landen actief.
Reacties 0