Nederlander kijkt vaker tv

De televisie van de Nederlandse consument stond in 2010 per dag gemiddeld 191 minuten aan, een stijging van zeven minuten ten opzichte van het jaar ervoor.

Dat blijkt uit het jaarrapport over 2010 van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). De stijging van de kijktijd in 2010 is deels te verklaren door grote evenementen als het wereldkampioenschap voetbal en een regenachtige augustusmaand, concludeert SKO. Het aantal programma’s dat uitgesteld werd bekeken kwam uit op 2,1 procent, ten opzichte van 1,6 procent in 2009. Zo’n 6,16 procent van de Nederlanders maakte per maand gebruik van de digitale zenders.

De WK finale Nederland-Spanje staat, met ruim 8,5 miljoen kijkers, bovenaan de lijst van de 25 meest bekeken programma’s in 2010. Ook Boer zoekt vrouw doet het goed. De uitzending van 19 december was, met 4,2 miljoen kijkers, in 2010 het meest bekeken niet-sportprogramma. Het aantal mensen dat in de avond naar de publieke omroep keek kwam uit op 37,6 procent, een stijging van 0,8 procentpunten. Het marktaandeel van RTL Nederland steeg van 27,5 naar 28,3 procent en SBS zag het aandeel van 21,7 naar 19,7 procent dalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!