Metro vaag over online strategie Media Markt

Metro Group, het moederbedrijf van Media Markt, geeft in haar financiële resultaten van 2010 geen enkel zicht in de online resultaten en toekomstplannen van de keten. In de jaarrekening werd enkel vermeld dat de online business van Media Markt en Saturn in Italië met twintig procent is toegenomen.

Het moederbedrijf noteerde in 2010 een noemenswaardige omzet van 67 miljard dollar. Hoeveel daarvan aan de online verkopen is te danken, blijft onduidelijk. Metro Group, dat zich met winkelformules als Saturn, Media Markt en Metro Cash & Carry een van ’s werelds grootste elektronicaketens mag noemen, stelt zich op het gebied van e-commerce erg terughoudend op. Veel andere elektronicaketens hebben een vooruitstrevende online strategie en geven hun aandeelhouders inzicht in de plannen.

De top van Media Markt focust zich daarentegen wel degelijk op de digitale strategie. In de afgelopen weken stapte de bestuursvoorzitter onder dwang op, omdat hij de uitvoering van de internetstrategie zou tegenwerken. Het bedrijf houdt in meerdere landen, waaronder Nederland, proeven met internetverkopen. De resultaten moeten de zusterbedrijven helpen bij hun digitale afwegingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!