Groupon haalt bijna miljard dollar binnen

De Amerikaanse kortingswebsite Groupon heeft met zijn zevende financieringsronde 950 miljoen dollar aan kapitaal opgehaald. De site telt nu naar eigen zeggen vijftig miljoen gebruikers die online naar kortingen speuren.

Het bedrijf, dat in 2008 is opgericht, wordt na de financieringsronde gewaardeerd op 4,75 miljard dollar. Het geld stroomt binnen doordat de site aanbieders van kortingen een minimaal aantal klanten kan beloven. Voor winkels is het een aantrekkelijke investering, ze werven zonder marketinginspanning extra klanten. Waar de miljoenen aan investeringskapitaal naar toe gaan, heeft Groupon niet bekend gemaakt. Wel is het meeste geld bedoeld voor verdere ‘wereldwijde expansie’ en investeringen in nieuwe technologie.

Sinds de overname van Mycitydeal.com in 2009 is het bedrijf ook in Nederland actief. De laatste maanden werden ook het Duitse City Deal, Qpod uit Japan en het Russische Darberry door Groupon overgenomen. Analisten verwachten dat Groupon zich, net als Facebook en LinkedIn, de komende periode zal opmaken voor een beursgang.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!