De Britse supermarktketen Tesco is niet te spreken over de nieuwe reclamecampagne van concurrent Asda. De Britse Walmart-dochter beweert in zijn campagne dat wanneer de consument zijn kassabonnen vergelijkt op de vergelijkingswebsite Mysupermarket.com, Asda altijd tien procent goedkoper is dan Tesco, Waitrose, Morrisons en Sainsbury’s. Wanneer het verschil minder dan tien procent is krijgen de klanten in winkels van Asda speciale tegoedbonnen die dit verschil compenseren. Op de website kunnen prijzen worden vergeleken van vijftienduizend producten, zowel A-merken als huismerken.
Tesco vindt deze prijsvergelijking verwarrend en misleidend, omdat de helft van het assortiment van Tesco op de website niet vergeleken kan worden met de producten van Asda. De keten is dan ook al naar de Britse reclamecode commisie gestapt. "Het doet waarschijnlijk pijn om te accepteren dat wij goedkoper zijn", aldus Asda in een reactie op de klacht van Tesco.
Tesco reageert in zijn nieuwe campagne op die van Asda. Hierbij wordt vooral de, in de ogen van Tesco, omslachtige manier waarop Asda-klanten gebruik moeten maken van tegoedbonnen door het slijk gehaald. 'Wanneer u een Asda-tegoedbon heeft, dan kunt u met die bonnen ook bij ons terecht. Want waarom zou u weer naar Asda gaan, als ze hun beloften niet waar kunnen maken?', aldus de begeleidende tekst.
Tesco en Asda voeren campagnestrijd
Gepubliceerd op 19 januari 2011 om 00:00
Reacties 0