Chinese online bestedingen flink omhoog

De webwinkeluitgaven in China zijn het afgelopen jaar bijna verdubbeld ten opzichte van 2009. Dat blijkt uit een rapport van het China e-Business Research Center, zo bericht Twinkle Magazine. In totaal kocht de Chinese consument voor 513 miljard yuan ofwel circa 58 miljard euro aan producten online.

Daarnaast steeg het aantal e-commerce sites in een jaar tijd van 20.700 tot ongeveer 25 duizend stuks. Het aantal webgebruikers in China steeg in 2010 daarbij met negentien procent tot 457 miljoen. Hiervan deden 158 miljoen het afgelopen jaar tenminste één online-aankoop, zo blijkt uit het rapport.

Als de omzetontwikkeling in China op dezelfde voet doorzet, besteden de Chinese webshoppers in 2011 voor meer dan een biljoen yuan (nu 113 miljard euro) op het web. De sterke inflatie van de yuan maakt die grens steeds toegankelijker. De Chinese webwinkelbestedingen blijven nog achter bij de Amerikaanse, maar zullen die naar verwachting in een paar jaar overstijgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!