Online retail blijft groeien

Zelfs in het huidige economische klimaat blijft de online detailhandel één van de snelst groeiende markten binnen Europa. Uit onderzoek van e-commerce platform Kelkoo blijkt dat online verkopen in 2010 met 1,86 miljard euro zijn toegenomen tot 10,2 miljard euro, een stijging van 22 procent. De online detailhandel is daarmee goed voor 4,3 procent van de totale detailhandel in de Benelux-regio.

In 2010 kwamen de online verkoopcijfers voor de Benelux uit op 10,2 miljard euro, na het Verenigd Koninkrijk (52,1 miljard euro), Duitsland (39,2 miljard euro), Frankrijk (31,2 miljard euro) en Italië (10,3 miljard euro). De afgelopen tien jaar zijn de internetomzetten veel sneller toegenomen dan de verkopen via fysieke winkels. De totale Europese verkopen groeiden alleen al tussen 2008 en 2010 gemiddeld met 42 procent. De online verkopen in de Benelux groeiden in dezelfde periode met 46,4 procent.

Kelkoo verwacht dat de online detailhandelsmarkt in de Benelux aan het eind van het jaar een geschatte waarde zal hebben van 12,25 miljard euro, een stijging van 20,4 procent vergeleken met 2010 . Richard Stables, ceo van Kelkoo: “In 2011 zullen online verkopen een toenemend deel van de detailhandelsomzet in deze landen gaan vormen, waarbij gemiddeld vijf cent op elke euro online wordt uitgegeven.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!