‘Nederlanders zien koopkracht dalen’

Bijna alle Nederlandse consumenten hebben in 2011 minder te besteden. Terwijl het netto maandsalaris stijgt, gaan ook de prijzen omhoog, waardoor de koopkracht daalt. Voor de lage inkomens gaat het om een paar euro per maand, hogere inkomens gaan er maandelijks zo’n dertig euro op achteruit. Dat blijkt uit berekeningen van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud).

Volgens het instituut hebben vooral ouders die van kinderopvang gebruik maken en gepensioneerden minder te besteden. Zo gaan tweeverdieners met een bruto-inkomen van samen 60.000 euro die twee kinderen drie dagen naar de opvang brengen, er tachtig euro per maand op achteruit. Dit is te wijten aan de verlaging van de kinderopvangtoeslag.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!