JC Penney sluit winkels voor online groei

JC Penney wil de kosten drukken door de komende twee jaar enkele vestigingen te sluiten. De 25 tot dertig miljoen dollar die daardoor wordt bespaard, wil de Amerikaanse keten in duurzame initiatieven als online verkoop investeren. Zo wil de JC Penney ook via social media producten aan gaan bieden.

In totaal worden er vijf JCPenney vestigingen gesloten. Het aantal meubeloutlets slinkt van drie naar twee en het aantal call centers neemt met twee af. Daarmee valt ook een e-commerce klantenservice weg.

“Naast onze vaste warenhuizen, zien wij in de online afdeling grote mogelijkheden voor op de lange termijn”, zegt ceo Myron Ullman. “Om deze volop te benutten hebben we onze huidige operaties nader bekeken. Door vestigingen te sluiten, drukken we de kosten en kunnen we tot de best functionerende online strategie komen.”

JC Penney werd in 2010 nummer zestien in de Internet Retailer Top 500 Guide. De retailer publiceerde geen cijfers van de maand december, maar noteerde wel een ‘sterkte groei in de online verkopen’. In de eerste vijf weken van januari zag de keten haar totale verkopen met 2,4 procent stijgen tot 2.8 miljard dollar, terwijl de totale verkopen van vergelijkbare winkels met 3,7 procent stegen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!