De crisis lijkt dan wel naar een eind te kruipen, consumenten houden nog steeds hun hand op de knip. Dat stelt groothandelaar en supermarktconcern Sligro. Scherpe concurrentie op de prijzen maakt het voor het bedrijf moeilijk de markt te voorspellen en de hogere kosten voor grondstoffen door te berekenen aan klanten.
Vooral de groothandelactiviteiten van Sligro, die diensten levert aan onder meer horeca, heeft flinke klappen geïncasseerd. Consumenten aten minder buiten de deur of kochten minder snel een snack bij een tankstation. Deze markt kromp volgens Sligro de afgelopen crisisjaren met zo’n acht procent gekrompen. Het bedrijf verwacht voor 2011 geen verdere afname, maar het herstel zal heel langzaam zijn.
De supermarkten van Sligro (EM-Té) doen het goed, maar zijn nog een relatief klein onderdeel van het bedrijf. De supermarkten dragen ongeveer veertien procent bij aan het totale bedrijfsresultaat. “Foodretail moet nog verder tot volle wasdom komen.”
Sligro: consument blijft zuinig
Gepubliceerd op 27 januari 2011 om 00:00
Reacties 0