Prénatal werkt aan 'lovebrand'

Prénatal timmert hard aan de weg om een lovebrand te worden. Om die ambitie te verwezenlijken moet het bedrijf behalve commerciële ook een dienstverlenende en uiteindelijk een maatschappelijke functie vervullen. Dat stelt e-commerce manager Paul de Vries van Prénatal, meldt TwinkleMagazine.nl

De winkelketen heeft hiertoe onder meer een nieuwe website geïntroduceerd, waarop informatie, inspiratie en commercie met elkaar zijn verbonden. “Deze drie platforms communiceren met elkaar”, weet De Vries. Zo wordt bij content voor zwangere vrouwen producten voor die doelgroep zichtbaar. “Zo is het ook bij baby’s en peuters. We zijn er voorzichtig mee begonnen, maar willen hier nog een hoop stappen in maken.”

Prénatal verkoopt sinds een paar jaar online in Nederland. De retailer wil de content en producten gaan afstemmen op de individuele bezoeker. “In iedere fase van de zwangerschap en de periode daarna zijn er andere vragen en is er behoefte aan andere producten. We weten bijvoorbeeld dat aanstaande moeders zich pas na de helft van hun zwangerschap gaan oriënteren op een kinderwagen”, aldus De Vries. “Omdat vrouwen bij registratie hebben aangeven of en hoe lang ze zwanger zijn, kunnen we daar wekelijks individueel op inspelen. We zijn nu bezig om daar een beleid voor te ontwikkelen.”

Om de verkoop onder bestaande klanten te stuwen gaat Prénatal investeren in e-mailmarketing. Niettemin blijft het hoofddoel om nieuwe bezoekers naar de site te trekken. “Dat doen we onder meer door onze site te promoten en integreren in de fysieke winkelactiviteiten en door aanwezig te zijn in initiatieven als de Blije Doos van Wij Special Media.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!