'Snackbars slachtoffer prijzenoorlog supers'

De marges die fabrikanten verliezen door de prijzenoorlog in de supermarktbranche worden doorberekend in de foodservice. Dat stelt formulemanager Roger Gielen van de cafetariaformule Snackpoint in het vaktijdschrift Snackkoerier.

Snackpoint is echter niet van plan de prijsverhogingen van de snack-, frites-, en vetleveranciers te accepteren. “We betalen het gelag voor de prijsacties in de supermarkt. Met 1+1-acties heeft de consument daar een kilo frites voor ongeveer 65 eurocent. Dan kun je als cafetaria de klant geen 1,75 euro laten betalen voor een portie’, aldus Gielen.

Sommige fabrikanten willen de prijzen met liefst twaalf procent verhogen, zegt de formulemanager. “Als onze leden dat doorberekenen, gaan gasten en masse naar de supermarkt.”

Gielen overweegt geen zaken meer te doen met sommige fabrikanten. “Bij één van de bedrijven kopen we jaarlijks voor 250 duizend euro in. Maar ook daar kan ik een alternatief voor vinden.” Veel kleine cafetaria’s zouden in de toekomst hun deuren moeten sluiten door de prijsverhogingen. “Ik wil leven en laten leven, maar op deze manier blijven de cafetaria’s niet levensvatbaar.”

Snackpoint heeft ongeveer tachtig vestigingen door heel het land.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!