Nederlandse marketeers rekenen dit jaar op de introductie van meettechnieken via social media. Dat blijkt uit een onderzoek van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing. Dit onderzoek, de DM Barometer, doet onderzoek naar bestedingen en trends in dialoogmarketing.
Marketeers verwachten een steeds duidelijkere responsregistratie op social media campagnes. Daarnaast verwachten marketeers voor dit jaar een koppeling van conversies uit diverse kanalen. Mochten deze ontwikkelingen zich doorzetten, dan denkt de marketeer meer kennis van de klant te verkrijgen. Het is immers duidelijker via welk kanaal de klant is binnengekomen. Ook kunnen kanalen meer gericht en efficiënter worden ingezet.
71 procent van de marketeers (71 procent) geeft aan dat er momenteel geen resultaten zijn die met harde cijfers aantonen dat social media succesvol is met betrekking tot de ROI.
Uit het onderzoek komt verder naar voren dat een derde van de marketeers e-mail marketing niet met social media combineert. Twee derde geeft aan dit wel te doen, voornamelijk voor het genereren van een groter bereik. Een andere reden om dit te combineren is het verzamelen van fans en volgers. Daarnaast wordt het verzamelen van opt-in e-mailadressen eveneens als reden genoemd.
Bron: Emerce
'Effect social media moet meetbaar worden'
Gepubliceerd op 28 januari 2011 om 00:00
Reacties 0