'Effect social media moet meetbaar worden'

Nederlandse marketeers rekenen dit jaar op de introductie van meettechnieken via social media. Dat blijkt uit een onderzoek van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing. Dit onderzoek, de DM Barometer, doet onderzoek naar bestedingen en trends in dialoogmarketing.

Marketeers verwachten een steeds duidelijkere responsregistratie op social media campagnes. Daarnaast verwachten marketeers voor dit jaar een koppeling van conversies uit diverse kanalen. Mochten deze ontwikkelingen zich doorzetten, dan denkt de marketeer meer kennis van de klant te verkrijgen. Het is immers duidelijker via welk kanaal de klant is binnengekomen. Ook kunnen kanalen meer gericht en efficiënter worden ingezet.

71 procent van de marketeers (71 procent) geeft aan dat er momenteel geen resultaten zijn die met harde cijfers aantonen dat social media succesvol is met betrekking tot de ROI.

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat een derde van de marketeers e-mail marketing niet met social media combineert. Twee derde geeft aan dit wel te doen, voornamelijk voor het genereren van een groter bereik. Een andere reden om dit te combineren is het verzamelen van fans en volgers. Daarnaast wordt het verzamelen van opt-in e-mailadressen eveneens als reden genoemd.

Bron: Emerce

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!