Facebook populairste sociaal netwerk onder retailers

Facebook is onder retailers de populairste social media site om contact te leggen met online klanten. Dat blijkt uit een onderzoek van eDigitalResearch, zo schrijft Retail Systems online. 

Met name modemerken zijn volop aanwezig op social media platforms. Zo heeft Topshop via Facebook contact met meer dan een miljoen van haar klanten en gebruiken ook River Island en New Look de site om zich te verbinden met hun klanten.

"Gezien de groei van online en mobiele activiteit over de afgelopen maanden, is het niet verrassend dat ook de populariteit van social media is gestegen", aldus Derek Eccleston, directeur van het onderzoeksbureau. "Uit het onderzoek blijkt dat de consument de platforms gebruikt om ideeën en problemen naar de retailer te communiceren. Nu is het zaak dat de retailers deze online gebruikers feedback gaan geven en een innovatieve en effectieve social media strategie ontwikkelen, die continu wordt bijgehouden."

Op de site Twitter staat Topshop wederom op één, met de meeste volgers, gevolgd door ASOS en Amazon, zo blijkt uit het onderzoek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!