Wakker Dier zet verborgen camera in bij C1000

Wakker Dier is met verborgen camera’s vijftig winkels van C1000 ingedoken. De activistische organisatie wilde zo onderzoeken wat de medewerkers op de vleesafdeling vinden van het verband tussen scherpe aanbiedingen in vlees en dierenwelzijn.

De medewerkers van Wakker Dier deden zich voor als klant en ondervroegen werknemers over de zogenoemde kiloknallers. Zo’n dertig procent van de werknemers negatief tot zeer negatief over het beleid van de eigen keten, aldus de organisatie. ‘Het is echt triest. Ik mag het alleen niet zeggen maar zeg het toch…je moet voor de diervriendelijkheid niet hier komen’, citeert Wakker Dier één van de ondervraagden.

Wakker Dier en C1000 liggen al lange tijd met elkaar in de clinch. Zo was de supermarktketen vorig jaar onderwerp in een radiospotje van Wakker Dier. Daarin wilde de organisatie aandacht vestigen op het ‘voortdurende gestunt met industrievlees en het vrijwel ontbreken van diervriendelijke aanbiedingen bij C1000’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!