Fonq brengt een dezer dagen zijn eerste mobiele iPhone-applicatie op de markt. Met de mobiele software moet de exploitant van 75 Nederlandse webwinkels meer naamsbekendheid verwerven.
Gebruikers van de applicatie kunnen kiezen uit alle 1100 items van de webshops die het merk beheert. Eerder draaiden de 75 speciaalzaken, met items als afvalemmers, kapstokken en weegschalen, allen onder een eigen naam. Ze werden geëxploiteerd door het bedrijf Mailorder Solutions.
Met de overname van de site Fonq.nl kreeg de exploitant een eenduidige naam en kon er een merkstratiegie worden opgebouwd. De uitvoering van die strategie begon in juli 2010 met de opening van portaalsite Fonq.nl, waarmee het aanbod van alle onderliggende winkels wordt ontsloten.
Directeur Patrick Kerssemakers: “Die focus op het merk Fonq betaalt zich uit. De omzet via het portaal is afgelopen jaar verviervoudigd, meer dan we zelf hadden verwacht”. Omdat het belang van tussenpersonen als Google sterk toeneemt, is het volgens Kerssemakers noodzakelijk voor een bedrijf om een sterk merk te hebben. De ondernemer ziet social media en mobiele applicaties als opkomende dragers van een merk.
Fonq verkoopt via mobiele applicatie
Gepubliceerd op 31 januari 2011 om 00:00
Reacties 0