Livera-winkels verder onder eigen naam

Een vijftal Livera-winkels gaat vanaf februari verder onder de naam Pink Lingerie. Een aantal ondernemers stapt uit de Intres-formule en richt een eigen keten op.

De vestigingen in Ede, Wageningen, Houten, Kampen en 's-Hertogenbosch ondergaan in het voorjaar een metamorfose. “We krijgen nieuwe merken zoals WoW, Prima Donna, No Romeo en Sixty Eight, waardoor onze winkel een vrouwelijk en frisse uitstraling krijgt", zegt Jan Visser, eigenaar van drie lingeriewinkels tegen Textilia. "Hiermee proberen we de oude Livera-doelgroep vast te houden en hopen daarnaast een jongere generatie aan te spreken."

De beslissing van Visser een eigen keten op te richten ontstond toen Livera bekend maakte per 1 januari de formule van soft naar hard franchise te veranderen. "Bij hard franchise heb je als ondernemer weinig inspraak. Daarom besloten we na zestien jaar een eigen keten op te richten."

Door onderdelen zoals interieur en collectie op elkaar af te stemmen hopen Visser en de andere ondernemers een herkenbare uitstraling te creëren. "We werken wel op volledige zelfstandigheid, dus als een ondernemer in Rotterdam niet mee wil doen met een marketingactie omdat dit niet bij zijn publiek past, dan is dat geen probleem."

Pink Lingerie is niet de eerste keten die uit de Intres-groep stapt. Eerder meldde Lingerieland al met een eigen formule op de markt te komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!