Thuiswinkel.org ziet aantal kleine leden groeien

Kleine webwinkeliers sluiten zich steeds vaker aan bij hun branchevereniging. Zo’n 36 procent van de leden van Thuiswinkel.org heeft een omzet van minder dan 100 duizend euro.

Wijnand Jongen, directeur van de webwinkelorganisatie noemt dat opvallend. “In de markt wordt altijd gezegd dat wij de partij zijn van de grote leden.” Het ledenaantal van de branchevereniging groeide in 2010 met veertien procent. De huidige aanwas komt volgens Jongen met name van de kleine leden. “De markt professionaliseert. Ook kleine partijen willen een certificering.”

Naast de 36 procent met een omzet van minder dan 100 duizend euro (36 procent), heeft 22 procent van de leden een omzet tussen de 100- en 500 duizend euro. Een kleine zeven procent heeft op jaarbasis een omzet tussen de 500 duizend en één miljoen euro, terwijl tien procent van de leden een omzet tussen de één en vier miljoen euro kent. Meer dan zes procent van de leden laat een omzet tussen de vier en tien miljoen euro zien en de laatste zes procent van de leden heeft een omzet van meer dan tien miljoen euro.

Thuiswinkel.org gaat vanaf volgend jaar bestaande leden financieel monitoren. Op dit moment wordt het financiële plaatje van nieuwe leden al doorgelicht. “Die credit check is doorlopend”, aldus Jongen. “We hebben geen voorspellend vermogen, maar kunnen wel signalen uit de markt, van klanten of debiteuren, oppakken.”


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!