Duitse winkeliers moeten een aanbieding minimaal één dag op voorraad hebben. Dat heeft het gerechtshof in Bonn bepaald. De uitspraak volgt na klachten van de consumentenbond in de deelstaat Nordrhein-Westfalen over lokvogelpraktijken door Lidl.
De prijsvechter adverteerde in 2008 met boter en flatscreen-tv’s. Beide producten waren op de eerste actiedag al uitverkocht; de tv’s waren vlak na openingstijd al niet meer op voorraad. Een winkelbedrijf moet nu 250 duizend euro boete betalen, zodra het in de fout gaat, zo heeft het gerechtshof bij onze oosterburen bepaald.
De discounter wordt niet voor het eerst in verband gebracht met lokvogelpraktijken. Lidl is hiervan in België meerdere keren beschuldigd. De Belgische minister van Economische Zaken, Vincent Van Quickenborne, heeft aangekondigd met de discounter te gaan praten over het aanbiedingenbeleid.
Lidl wordt ook in Duitsland op vingers getikt
Gepubliceerd op 14 februari 2011 om 00:00
Reacties 0