Lidl wordt ook in Duitsland op vingers getikt

Duitse winkeliers moeten een aanbieding minimaal één dag op voorraad hebben. Dat heeft het gerechtshof in Bonn bepaald. De uitspraak volgt na klachten van de consumentenbond in de deelstaat Nordrhein-Westfalen over lokvogelpraktijken door Lidl.

De prijsvechter adverteerde in 2008 met boter en flatscreen-tv’s. Beide producten waren op de eerste actiedag al uitverkocht; de tv’s waren vlak na openingstijd al niet meer op voorraad. Een winkelbedrijf moet nu 250 duizend euro boete betalen, zodra het in de fout gaat, zo heeft het gerechtshof bij onze oosterburen bepaald.

De discounter wordt niet voor het eerst in verband gebracht met lokvogelpraktijken. Lidl is hiervan in België meerdere keren beschuldigd. De Belgische minister van Economische Zaken, Vincent Van Quickenborne, heeft aangekondigd met de discounter te gaan praten over het aanbiedingenbeleid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!