Door het toenemend gebruik van prijsvergelijking overweegt Best Buy zijn prijzen vast omlaag te brengen. De periodieke prijsverlagingen zullen hierdoor worden geschrapt.
Door het veelvoudig gebruik van smartphones voor prijsvergelijking zouden consumenten minder bereid zijn te wachten op de uitverkoop. “Ze kunnen ergens anders al een betere deal vinden”, aldus Mike Vitelli, ceo van Best Buy. “We moeten daarom snel meegaan in het onderkennen van prijstransparantie.”
Om dit te realiseren voert het bedrijf momenteel gesprekken met fabrikanten als Sony en Samsung. “We gaan bovendien het assortiment in de winkels verkleinen, om ons zo volledig te kunnen focussen op artikelen die goed verkopen”, zegt Vitelli.
Aan het eind van dit jaar zal het bedrijf gemiddeld minder dan honderd verschillende tv’s per winkel verkopen, een daling van veertig stuks ten opzichte van het huidige assortiment. De retailer wil de producten die minder goed verkopen nog wel online aan blijven bieden.
Best Buy wil vaste prijsverlaging
Gepubliceerd op 14 februari 2011 om 00:00
Reacties 0