Valentijnsdag brengt 35 miljoen euro op

Een kwart van de consumenten gaf gemiddeld veertien euro uit aan zijn partner vanwege Valentijnsdag. De waarde van alle attenties kwam zo op 35 miljoen euro. Restaurants en de bloemensector profiteren het meest hiervan. Dat berekende het Economisch Bureau van ING op basis van 63.700 respondenten.

Voor één op de tien consumenten blijft het onder de tien euro, bijvoorbeeld een bloemetje. Voor zeven procent gaat het om tien tot 25 euro en nog eens zeven procent geeft 25 euro of meer uit. De ontvangers van een cadeautje, bloemetje of andere attentie krijgen gemiddeld ter waarde van veertien euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!