Stijgende lijn in consumentenvertrouwen

Omdat de economische situatie positiever wordt ingeschat, laat het consumentenvertrouwen de afgelopen maanden een stijgende lijn zien. Het consumentenvertrouwen steeg van -11 in februari naar -6 in januari. Dat blijkt uit onderzoek van Gfk naar het consumentenvertrouwen in Nederland.

Vooral jongeren zien de toekomst positief in. Het consumentenvertrouwen onder deze groep komt in februari uit op +9, terwijl de ouderen op -16 uitkomen. Ook blijkt dat mannen(+1) meer vertouwen hebben in de economie dan vrouwen (-11). Het consumentenvertrouwen verschilt daarnaast per supermarkt. Zo hebben de klanten van Albert Heijn (0) meer vertrouwen dan de klanten van Aldi (-14) en Lidl (-10).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!