De fashioncheque is een ‘symphatieke’ manier om de omzet in de kwakkelende modebranche te stimuleren. Dat meldt Jan Dirk van der Zee, directeur van brancheorganisatie CBW Mitex.
CBW Mitex omarmde eind 2010 de fashioncheque, met als gevolg dat de cheque nu inwisselbaar is in meer dan tienduizend modezaken. Ondernemer Stephan Tieleman hoopte met de luxe ‘gift card’ de Nederlandse cadeaubonmarkt en modebranche samen te brengen. Winkeliers die aangesloten zijn bij de fashioncheque moeten vijf procent commissie aan Fashioncheque afdragen over het deel dat wordt afgerekend met de modecadeaubon.
De retailers kunnen de commissie op twee manieren terug verdienen. Als ze de fashioncheque in hun winkel verkopen, krijgen ze een vergoeding van twee procent per verkochte cadeaubon. Wanneer ze ook nog andere artikelen van fashioncheque verkopen zijn ze volgens Tieleman geheel uit de kosten.
Tieleman is nu in gesprek met retailers als C&A, Hunkemöller en WE. De ondernemer hoopt binnen drie jaar door te dringen tot de Nederlandse top drie van cadeaubonnen.
Fashioncheque stimuleert modebranche
Gepubliceerd op 21 februari 2011 om 00:00
Reacties 0