‘Achteraf betalen leidt tot omzetstijging’
Gepubliceerd op 22 februari 2011 om 00:00
“Wij zien dat webwinkeliers die achteraf betalen invoeren omzetstijgingen boeken tussen de vijftien en dertig procent”, vertelt Stefan van den Berg, directeur bij AfterPay aan Twinklemagazine. “Deze stijging scheelt overigens enorm per branche. Bij fashion en schoenen liggen de omzetstijgingen nog een stuk hoger. Achteraf betalen geeft consumenten extra vertrouwen.”
Volgens Van den Berg kunnen webwinkeliers hiermee een nieuwe groep consumenten aantrekken. “Het is niet zo dat er een enorme verschuiving plaatsvindt van mensen die eerst met iDeal betaalden en daarna juist achteraf gaan betalen. Het levert simpelweg een nieuwe groep klanten op.”
Webwinkeliers kunnen de kosten van het achteraf betalen aan de klant doorberekenen. “Uit onderzoek blijkt dat consumenten best bereid zijn om een bedrag van 1,50 euro te betalen, wanneer ze achteraf kunnen afrekenen”, aldus Van den Berg.
Reacties 0