E-tailers zien in toenemende mate live chat als een zeer belangrijk communicatiemiddel in klantencontacten. Consumenten die via de chat met e-tailers communiceren zijn sneller geneigd een product aan te schaffen.
Amerikaanse e-tailers die live chat inzetten zijn meer waarde gaan hechten aan dit communicatiemiddel. De groep gebruikers die live chat als zeer belangrijk bestempelen steeg van 69 procent in 2009 naar 77 procent vorig jaar.
Dat blijkt uit een enquête onder tweehonderd klanten van Bold Software LLC, een bedrijf dat software voor de live chat levert. Meer dan de helft van de ondervraagden gaf aan dat consumenten die via de chat met de e-tailer communiceerden sneller geneigd waren een product aan te schaffen. Deze groep retailers kon twintig procent van de consumenten overhalen tot het doen van een aankoop.
Uit de enquête bleek dat een proactieve chat, waarbij de e-tailer de consument uitnodigt voor een gesprek, effectiever is dan wanneer de consument zelf het gesprek aan moet gaan. Ruim 79 procent van de e-tailers gaf aan dat consumenten die gebruik hadden gemaakt van de proactieve chat hen positief beoordeelden.
Live chat steeds belangrijker voor webshops
Gepubliceerd op 23 februari 2011 om 00:00
Reacties 0