Music Store zoekt het buiten entertainment

Music Store gaat naast entertainmentproducten als cd’s, dvd’s en games ook andere productsoorten toevoegen aan zijn assortiment. Dit blijkt uit een interview met René de Wit, ceo van Music Store-eigenaar Hermans Holding en Jan Berends, directeur van Hermans Music Store in Entertainment Business. 

“Andere producten moet je breed zien”, vertelt De Wit. “Denk van elektronica-aanbiedingen tot tennisrackets, sportschoenen, tennisballen, boeken en speelgoed." De producten zijn bij voorkeur passend bij de consument die in onze winkels komen, maar mogen soms ook out-of-context zijn. "Gewoon een leuk product voor een aantrekkelijke prijs”, aldus De Wit. 

Volgens Berends zijn de meeste ondernemers erg positief over het idee. “De meesten juichen het toe omdat ze zien dat het in de traditionele business minder wordt. Om de omzet op peil te houden en de marge te verbeteren moet je wel. De margedruk is groot op entertainmentproducten, met ander producten kun je de margemix verbeteren waardoor je een grotere kans hebt om te overleven.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!