E-commerce dienstverlener Docdata heeft het afgelopen jaar een omzet van 104 miljoen euro genoteerd. Dat is een stijging van 29 procent ten opzichte van 2009. Deze groei is te danken aan een stijging van het aantal transacties en de overname van het Duitse Dohmen Solutions.
Het aantal transacties voor klanten van Docdata steeg van twintig miljoen in 2009 naar bijna dertig miljoen in 2010. De belangrijkste activiteit van het bedrijf, de e-commerce services, nam met 37 procent toe.
De media replication services en van technologiepoot IAI industrial systems deden het minder goed, waardoor de gemiddelde stijging lager uitkomt. Met de overname van het Duitse Dohmen Solutions behaalde Docdata een omzetgroei van 14,3 miljoen euro.
De e-commerce dienstverlener boekte een autonome groei van 17,1 miljoen euro, te danken aan de groei van klanten als Bol.com, V&D en De Bijenkorf in Nederland en die van Brands4Friends en Zalando in Duitsland.
Docdata plust met 29 procent
Gepubliceerd op 25 februari 2011 om 00:00
Reacties 0