Nieuwe foodproducten in trek bij vrouwen

Nederlandse vrouwen zijn het meest nieuwsgierig naar nieuwe foodproducten. Ongeveer 35 procent van de Nederlandse vrouwen probeert als eerste een foodintroductie uit zodra het in de winkel ligt. Dat blijkt uit onderzoek van TNS Nipo, genaamd ‘Het Fijne van Vrouwen’.

Deze ‘innovators’ zijn vooral hoogopgeleid, welstandig en moeders met thuiswonende kinderen. In het segment kleding geeft 25 procent van de vrouwen aan nieuwe artikelen uit te proberen. Bij huidverzorging of cosmetica is dat slechts twaalf procent.

De vrouwen halen vooral inspiratie uit tijdschriften, tv en internet als het gaat om nieuwe voedingsproducten. Zestig procent van de vrouwen scheurt wel eens een recept uit tijdschriften. Slechts drie procent van de vrouwen maakt gebruik van mobiel internet als inspiratiebron, tegenover zes procent van de mannen. Eén op de vijf vrouwen kijkt ook op de verpakking van voedingsproducten voor recepten of tips.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!