Nederlandse vrouwen zijn het meest nieuwsgierig naar nieuwe foodproducten. Ongeveer 35 procent van de Nederlandse vrouwen probeert als eerste een foodintroductie uit zodra het in de winkel ligt. Dat blijkt uit onderzoek van TNS Nipo, genaamd ‘Het Fijne van Vrouwen’.
Deze ‘innovators’ zijn vooral hoogopgeleid, welstandig en moeders met thuiswonende kinderen. In het segment kleding geeft 25 procent van de vrouwen aan nieuwe artikelen uit te proberen. Bij huidverzorging of cosmetica is dat slechts twaalf procent.
De vrouwen halen vooral inspiratie uit tijdschriften, tv en internet als het gaat om nieuwe voedingsproducten. Zestig procent van de vrouwen scheurt wel eens een recept uit tijdschriften. Slechts drie procent van de vrouwen maakt gebruik van mobiel internet als inspiratiebron, tegenover zes procent van de mannen. Eén op de vijf vrouwen kijkt ook op de verpakking van voedingsproducten voor recepten of tips.
Nieuwe foodproducten in trek bij vrouwen
Gepubliceerd op 25 februari 2011 om 00:00
Reacties 0