MKB doet zaken via Marktplaats

Het midden- en kleinbedrijf (MKB) doet steeds vaker zaken via onlinehandelsplatform Marktplaats. Dit blijkt uit onderzoek van Blauw Research. Inmiddels komt zes procent van de totale omzet van het MKB voort uit hun handel op dit platform.

Bijna een derde van het MKB adverteert op Marktplaats of biedt er zijn producten aan. Deze bedrijven halen volgens het onderzoek al ruim een kwart van hun omzet uit deze activiteiten.

Marktplaats was voorheen vooral een platform voor handel in tweedehands spullen tussen consumenten. Tegenwoordig zoekt veertig procent van de bezoekers echter ook naar nieuwe producten en gebruiken steeds meer bedrijven de site om te adverteren of hun producten te verkopen.

Voor het onderzoek ondervroeg Blauw Research bijna 1400 ondernemers en consumenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!