Het Amerikaanse schoenenmerk Timberland heeft in Europa een goed vierde kwartaal gedraaid. Het merk noteerde een omzet van 169,6 miljoen dollar, een stijging van 32,3 procent ten opzichte van diezelfde periode in 2009.
De Europese omzet in over heel 2010 kwam uit op 592 miljoen dollar. Wereldwijd bedroeg de omzet 1,43 miljard dollar, een stijging van 11,2 procent. "De stijgingen in het vierde kwartaal zijn te danken aan onze constante aandacht voor het bedrijfsmodel en het resultaat van goede investeringen," vertelt ceo van Timberland, Jeffrey B. Swartz.
Volgens Timberland werden de schoenen vooral in Duitsland, Scandinavië en de Benelux goed verkocht. De totale verkoop van producten die zowel in 2009 als 2010 verkocht werden, de zogenaamde like-for-like sales, namen 17,6 procent toe. Het merk verkocht voor 326 miljoen dollar aan winkeliers, een toename van 30,9 procent. De verkoop aan consumenten steeg met negentien procent naar 164,5 miljoen.
Timberland in Europa op volle toeren
Gepubliceerd op 25 februari 2011 om 00:00
Reacties 0