Ondanks de felle concurrentie en prijsdruk is het marktaandeel van de veertien Superunie-leden in 2010 vrijwel gelijk gebleven. Het marktaandeel van de regionale actieve formules blijft stabiel op 29,6 procent. Dat blijkt uit cijfers die zijn gepubliceerd door Nielsen.
Albert Heijn mag zich met een marktaandeel van 33,6 procent in 2010 nog steeds marktleider noemen. C1000 en Super de Boer moesten procentpunten inleveren. Het marktaandeel van C1000 daalde met 0,2 procentpunt. Dat van Super de Boer daalde met één procent. Jumbo behaalde, mede door de overname van de Super de Boer vestigingen, een stijging van 0,6 procentpunt. Tussen de Superunieleden vonden er echter wel verschuivingen plaats. Supermarkten als Emté, Coop, Spar en Hoogvliet wonnen 0,1 procentpunt. Golff leverde daarentegen 0,2 procent in.
Lidl liet met een stijging 0,2 procentpunten 2010 een lichte groei zien, terwijl Aldi marktaandeel inleverde. De grootste discounter bezat in 2009 nog 8,3 procent van de markt, terwijl dat in 2010 7,9 procent was.
Marktaandeel Superunie blijft gelijk
Gepubliceerd op 25 februari 2011 om 00:00
Reacties 0