Best Buy gebruikt gratis software om te monitoren hoe er op social media over het merk gepraat wordt. Hoewel er in de retailwereld veelal dure programma's gebruikt worden vertrouwt de retailreus hierbij op 'freeware tools', waaronder Google Alerts, HootSuite en TweetDeck.
Gina Debogovich, Best Buy’s senior manager communicatie zegt dat het overgrote deel van de gratis programma's in real time opereren. Dit houdt in dat ze Best Buy snel op de hoogte stellen van meldingen die gedaan worden. “Ze verschaffen ons zeer actuele informatie, waarop wij direct kunnen anticiperen", aldus Debogovich.
Het Best Buy communitie team volgt het internet 24 uur per dag, zeven dagen per week. “Zolang de buitenwereld dagelijks berichten over je schrijft, zowel positief als negatief, zijn wij eigenlijk verplicht dit te monitoren”, aldus Debogovich. "Alleen zo kunnen we snel en adequaat handelen naar de wensen van onze klanten."
Best Buy gebruikt gratis monitoringssoftware
Gepubliceerd op 25 februari 2011 om 00:00
Reacties 0