iPhone bezorgt T-Mobile extra klanten

Het aantal T-Mobile Nederland abonnees groeide het afgelopen jaar met tien procent naar 4,5 miljoen. Dit komt voor een groot deel door de iPhone, waar T-Mobile in ons land bijna tweeënhalf jaar tijd het alleenrecht op had. Ook de toenemende populariteit van andere slimme mobieltjes als de Blackberry en Samsung Galaxy deden een duit in het zakje.

De omzet per klant groeide van 23 euro in 2009 naar 28 euro vorig jaar. Het aandeel van het sms'en en mobiel internetten nam ook toe. T-Mobile verwacht dat het dataverkeer de komende jaren met gemiddeld 200 procent per jaar toeneemt. De telecomaanbieder claimt dat de helft van het mobiele dataverkeer in Nederland vorig jaar via zijn netwerk liep. T-Mobile investeerde hier vorig jaar nog 142 miljoen euro in.

De omzet kwam in 2010 uit op 1,77 miljard euro, een daling van 2,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Bart Weijermars wijt dit aan de tariefsbeperkingen die zijn opgelegd door de overheid op diensten als roaming (het gebruik van de mobiel in het buitenland) en de tarieven die de telecombedrijven elkaar onderling rekenen. Het bedrijfsresultaat kwam in 2010 uit op 461 miljoen euro, tegen 430 miljoen een jaar eerder

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!